Louise - dåligt självförtroende? kan blondinbella hjälpa?

Blondinbellas självförtroendeskola


Blondinbella

Isabella "Blondinbella" Löwengrip är en riktig Cosmotjej!
 
 

Stjärnbloggaren Isabella Löwengrip avslöjar hemligheten bakom ett fantastiskt självförtroende. För mer av Bella - håll utkik i Cosmo framöver!

Bellas lektion: Bryt negativa tankar
"Jag skulle kunna sitta hela dagarna och leta fel på mig själv, men det skulle inte ge mig någonting. Varför ägna ditt liv åt att tänka på det du inte gillar med dig själv? Använd den tiden till att lära dig tycka om dig själv istället!"
Din hemläxa: Nästa gång de negativa tankarna smyger sig på, släng upp en mental stoppskylt och tänk: "Stopp! Den här tanken hjälper inte mig på något sätt". Fokusera sedan på något annat, till exempel att ringa en kompis.

Bellas lektion: Öva, öva, öva!
"Ingen människa föds stark eller med bra självförtroende, utan det är något du får öva upp - och fortsätta öva på varje dag."
Din hemläxa: Varje morgon när du ställer dig framför spegeln, säg något uppskattande till dig själv, som "Det här kommer att bli en superdag!" eller "Wow, vad söt jag är idag!". Upprepa ditt mantra under dagen.

Bellas lektion: Sluta jämföra dig själv med andra
"Om du alltid jämför dig med andra personer, då baserar du ditt värde på hur andra ser ut och vad de gör. Men det kommer alltid att finnas människor som du tycker är snyggare, vackrare eller bättre på andra sätt. Därför går det inte att tävla. Det är mycket bättre att jobba på att tycka om dig själv istället, oberoende av alla andra."
Din hemläxa: Nästa gång du mår dåligt för att du tycker att någon annan är bättre/vackrare/snyggare klädd/mer framgångsrik, säg till dig själv att det inte har någonting med dig att göra, att du inte är sämre för det. Och var glad för den personens skull!

Bellas lektion: Dissa taskiga kommentarer
"I början när jag bloggade tog jag åt mig mer av vad andra sa om mig. Men sedan insåg jag att om jag ska styras av vad andra tycker och tänker om mig, då ägs jag av dem. Och jag känner dem inte ens!"
Din hemläxa: Nästa gång du får en taskig kommentar, fråga dig själv om den verkligen stämmer. Är du till exempel en dålig människa för att en okänd person skriver det på din blogg? Sedan: säg till dig själv att någon annan inte ska få styra över hur du mår.

tagen från Cosmopolitans hemsida.
tycker du att det är värt att pröva den här tekniken?


Kommentarer
Postat av: Jennifer

De där tipsen är faktiskt bra!

2008-11-09 @ 20:57:14
URL: http://iennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0